خانه / گزارش جلسات سال95 / گزارش شب هشتم محرم در جمع عزاداران هیات فاطمیون دولت آباد
img_4545-330x220

گزارش شب هشتم محرم در جمع عزاداران هیات فاطمیون دولت آباد

حجت الاسلام تباشیر:
یکی از درس ها و پیامدهای نهضت حسینی جوناپذیری است

حجت الاسلام تباشیر: در جو قرار نگرفتن یکی از درس های مهم عاشورا است و کسی که اسیر جو و فضای غالب اجتماعی قرار بگیرد نمی تواند شناخت درست و دقیقی از فضای جامعه و حق و باطل داشته باشد.

به گزارش چشم برخوار، حجت الاسلام و المسلمین تباشیر شب هشتم محرم در جمع عزاداران هیات فاطمیون دولت آباد ضمن اشاره به برخی پیامدها و درس های واقعه کربلا گفت: بصیرت شاخصه اصلی یاران امام حسین علیه السلام در کربلا بود و کسی که بصیرت داشته باشد ظاهربین نیست.
وی افزود: حادثه کربلا یک ظاهری دارد که انسان را بین حق و باطل مردد می کند و یک باطن که حق و باطل به صورت کامل از هم جداست.
تباشیر خاطرنشان کرد: شمر لعنت الله علیه در ظاهر ۱۶ مرتبه با پای پیاده به حج رفته و برخی گفته اند جزء قاریان و حافظان قرآن بوده است اما در باطن دنیاطلب است و قاتل امام حسین علیه السلام می شود.
این سخنران ادامه داد: ظاهر کربلا این بود که ۱۰۰ نفر در مقابل هزاران نفر لشگر یزید کشته خواهند شد و نامی از آن ها نخواهد ماند اما باطن کربلا این بود که خیر دنیا و آخرت در حمایت امام زمان (عج) است؛ حماسه کربلا درس بصیرت و ظاهربین نبودن می دهد.
این کارشناس دینی یکی دیگر از درس ها و پیامدهای نهضت حسینی را جوناپذیری دانست و افزود: امام حسین (ع) هنگامی که می خواست قیام خود را از مکه و مراسم حج آغاز کند و تا زمانی که به کربلا رسید، مورد ملامت و سرزنش مردم جاهل بود اما ملامت و سرزنش ملامت کنندگان در حضرت سیدالشهدا اثری نداشت؛ چراکه حضرت هدفی مقدس و تصمیم خدایی و جدی داشتند و به همین خاطر اسیر جو غالب مردم نشدند.
وی در ادامه به نقد عملکرد متفاوت مردم در مراسم شادی و عزا و همرنگ شدن مردم با هر جماعتی اشاره و تصریح کرد: جوانی که در جلسه عزای حسین علیه السلام مجلس را با اشک و عزاداری خود گرم می کند، چرا باید در مجالس لهو و لعب به رقص و آواز بپردازد؟
تباشیر تاکید کرد: در جو قرار نگرفتن یکی از درس های مهم عاشورا است و کسی که اسیر جو و فضای غالب اجتماعی قرار بگیرد نمی تواند شناخت درست و دقیقی از فضای جامعه و حق و باطل داشته باشد.
در کربلا سه دسته افراد حضور داشتند: دسته اول کسانی بودند که در حق مصمم و محکم بودند مانند امام حسین ع و یاران باوفایشان دسته دوم کسانی بودند که باطل محض بودند مانند یزید و یارانش و دسته سوم کسانی بودند که جوگیر شدند و نتوانستند بین حق و باطل یکی را انتخاب کنند مانند عمر سعد لعنت الله علیه که به خاطر دنیاطلبی نتوانست بین حق و باطل تمیز دهد و بدبخت دنیا و آخرت شد.
این کارشناس یادآور شد: بین حق و باطل چیز دیگری نیست و حق اختلاطی با باطل ندارد، بنا بر این؛ این ما هستیم که باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم؛ یا در مسیر حق و درستی قدم برداریم یا در مسیر باطل.
وی با تاکید بر اینکه مکتب حضرت اباعبدالله علیه السلام نمی پسندد دختری در مراسم عزای حسین با حجاب کامل و چادر باشد و در دانشگاه کم حجاب! اظهار کرد: کسانی که در بازار گران فروشی می کنند، کسانی که مهریه بالا برای ازدواج می گیرند، کسانی که دروغ می گویند، کسانی که قانون و حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند اما در جلسات عزای اهل بیت علیهم السلام هم شرکت می کنند در مسیر باطل هستند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی چشم برخوار

حتما ببینید

454594_745

گزارش جلسه شهادت امام باقرعلیه السلام

بسمه تعالی باید گریست با همه ی ناله دارها بر کربلا و قافله ی یادگارها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*